Kvalitetssikret tandklinik

Kvalitet er et nøgleord hos dinTANDLÆGE. Vi vil have et højt kvalitetsniveau og vi ønsker at være på forkant med udviklingen. Vi vil være i stand til at dokumentere, at klinikkerne i dinTANDLÆGE lever op til alle krav fra myndighederne - og til vores egne og patienternes kvalitetskrav. Vores patienter skal altid have en positiv oplevelse, når de besøger os.

Kvalitetssikring med Q-mærket

Vi arbejder med et kvalitetsledelsessystem, som vi har valgt at kalde Q-mærket. Q-mærket bygger på internationalt anerkendte standarder.

Q-mærket betyder løbende kontroller og forbedringer på klinikkerne gennem fastlagte procedurer og rutiner, som samtidigt letter vores dagligdag. Viden om de nyeste metoder og materialer sikrer, at vi er opdaterede på den seneste udvikling. Derfor kan vi give vores patienter den bedst mulige behandling med fokus på kvalitet. Alle procedurer og rutiner er samlet i en digital kvalitetshåndbog - Q-håndbogen.

Kvalitetsarbejdet understøttes af kvalitetschefen i dinTANDLÆGE. Kvalitetschefen sikrer også en effektiv vidensdeling mellem klinikkerne i dinTANDLÆGE.

Q-mærket skaber derfor unikke fordele for både patienter, klinikken og medarbejderne.

Du kan kort sagt være helt tryg, når du lægger dig i tandlægestolen hos en klinik i dinTANDLÆGE. Vi har styr på hygiejnen, de materialer vi bruger og vores behandlinger.

"Q-håndbogen er en hjørnesten i vores administration. Den er et uvurderligt redskab til at leve op til myndighedernes krav og retningslinjer."

- Benedikte Hjejle Jensen, klinikchef Tandlægerne Vesterbro 2

Læs mere

Kvalitetssikring med en ISO 9001 certificering

Som en overbygning på kvalitetsledelsessystemet Q-mærket har flere klinikker i dinTANDLÆGE en ISO 9001 certificering. ISO 9001 er en internationalt anerkendt certificering, som kræver løbende sikring og dokumentation af kvaliteten i behandlingen, hygiejnen og servicen på den enkelte klinik. Det betyder, at der er faste procedurer for alle arbejdsprocesser, hvilket sikrer vores patienter den samme høje og forudsigelige kvalitet – uanset hvor i landet, de bliver behandlet.

Vi ønsker at være på forkant med udviklingen og dokumentere, at vores tandklinikker lever op til de højeste internationale kvalitetskrav. Et anerkendt kvalitetssikringssystemet skaber unikke fordele for både patienter, klinikker og medarbejdere.  

Den årlige audit bliver gennemført af certificeringsinstituttet DNV Business Assurance Denmark. I den forbindelse fastlægger vi forbedringstiltag, så klinikkernes procedurer forbliver i konstant udvikling.

Certificeringen er en integreret del af klinikkernes efteruddannelsesaktiviteter og inddrager samtlige medarbejdere i arbejdet.

Vores værdier

dinTANDLÆGE har et stærkt værdisæt, der respekterer patienter, medarbejdere og miljøet.

Værdierne

Kontakt dinTANDLÆGE

Har du spørgsmål til dinTANDLÆGE, er du velkommen til at kontakte sekretariatet, der står klar til at hjælpe dig.

Kontakt os