Stéphanie Jørgensen, tandplejer hos Tandlægerne Vorting:
”Som medarbejder hos en dinTANDLÆGE-klinik falder man ind i et stærkt fællesskab. Hvis jeg en dag skulle søge et job igen, vil det være afgørende for mig, at klinikken var en del af dinTANDLÆGE. Det er i høj grad en kvalitetssikring.”
dinTANDLÆGE er et kvalitetsstempel
Det første, der slog Stephanie V. Jørgensen, da hun tilbage i 2017 startede i et barselsvikariat som tandplejer hos dinTANDLÆGE Vorting i Vejle, var den høje grad af professionalisme og det meget behagelige arbejdsmiljø, der herskede på klinikken. ”Jeg faldt hurtigt enormt godt til, og jeg blev så glad, da jeg blev spurgt, om jeg ville have en fastansættelse,” fortæller Stephanie og konstaterer, at dinTANDLÆGE er et vigtigt kvalitetsstempel, der gør, at man som medarbejder føler sig meget tryg: ”Der er en sikkerhed for, at de overordnede faglige retningslinjer bliver fulgt, hvilket er enormt dejligt. Klinikken lever op til de højeste standarder, og der følges op med jævnlige kvalitetstjek. Et medlemskab af dinTANDLÆGE er noget, den enkelte klinik kan anvende som en blåstempling.”
DERFOR ER JEG TANDPLEJER
I 2008 blev Stephanie uddannet tandplejer. Under uddannelsen var hun blandt andet udsendt som frivillig for TUG (Tandsundhed Uden Grænser): ”Jeg har altid vidst, at jeg gerne ville arbejde med mennesker. Jeg har været meget dedikeret i forhold til at hjælpe andre, og indenfor tandlægefaget er der netop fine muligheder for at bidrage til at forbedre menneskers livskvalitet. Min hovedprioritet er samtidig at forebygge, og derfor har det været oplagt for mig at vælge uddannelsen til tandplejer.”
EFTERUDDANNELSE STYRKER ARBEJDSGLÆDEN
En god arbejdsdag for Stephanie er, når kollegaerne har overskud til at hjælpe hinanden på kryds og tværs, og når der er god tid til patienterne; både behandlingen, omsorgen og forebyggelsen. Det styrker også arbejdsglæden, når efteruddannelse prioriteres, og derfor er Stephanie tilfreds med det brede efteruddannelsesprogram, som dinTANDLÆGE tilbyder medlemmerne.
”Vores klinik deltager typisk i to årlige kursusdage for alle vores faggrupper. Kurserne har stor relevans, og vi kommer vidt omkring,” fortæller Stephanie, der under Corona-pandemien deltog i et onlinekursus, som dinTANDLÆGE stod bag: ”Kurset var fint og effektivt, men man manglede lidt den sociale del. Det fysiske møde med samarbejdspartnere og kolleger fra de andre klinikker glæder jeg mig til at genoptage.”
FREMTIDEN
Hvad fremtiden vil bringe for Stephanie? Hun lægger ikke skjul på, at hun drømmer stort: ”Jeg drømmer om at blive klinikejer en dag, og jeg kunne også godt tænke mig at arbejde for TUG (Tandsundhed Uden Grænser) igen.”
Q-MÆRKET – SMART LØSNING SIKRER ENSARTETHED
”Kvalitetsledelseshåndbogen Q-mærket, der er udviklet af dinTANDLÆGE, sikrer, at vi altid har ensartede fremgangsmåder på klinikken,” fortæller Stephanie V. Jørgensen, tandplejer hos dinTANDLÆGE Vorting i Vejle.”